Tibetanski budistični menih pojasnjuje zakaj meditacija ni to kar mislimo da je

Med tem ko so meditacijo prakticirali že tisoče let pred nami, je meditacija pridobila na popularnosti v množičnih medijih (t.i. ang. mainstream media), ker znanost neprestano obelodanja njene zdravilne lastnosti. Zdravi od stresa, aksioznosti (tesnoba, trema, napetost, živčnost, strah in zaskrbljenost) do obnove možganskih celic in je resnično rešitev za psihično in fizično počutje. Zato nam tibetanski budistični menih pojasnjuje zakaj meditacija ni to kar mislimo da je!

Tibetanski budistični menih pojasnjuje zakaj meditacija ni to kar mislimo da je!

Meditiramo lahko kjerkoli in kadarkoli, tudi za dve sekunde. Meditiramo lahko med tem ko hodimo, med tem ko pijemo čaj ali kavo, ali celo med sestankom. Veliko ljudi napačno razume meditacijo. Večina misli da meditacija pomeni, da ne smemo misliti na nič, da se moramo koncentrirati! To pomeni predvsem pretiravanje.

Ljudje ne moremo ustaviti toka misli in čustev, pravzaprav vsi potrebujemo misli in čustva. Težava je v tem ali se odločimo poslušati naš “opičji um(1)” ali pač ne. Tibetanski budistični menih Mingyur Rinpoche (vir: Train Your Monkey Mind (Mingyur Rinpoche)) opisuje naš “opičji um” kot klepetanje naših misli blabla blabla….  “opičji um” vam med klepetanjem daje le mnenje o nečemu. Vaša odločitev pa je ali “opičji um” poslušate ali pa ne.

Enostavni trening meditacije se začne z dihanjem

Tibetanski budistični menih pojasnjuje zakaj meditacija ni to kar mislimo da je-2Pri meditaciji poskušamo postati prijatelj z “opičjim umom”. Ampak kako to storiti, kako postati prijatelj z “opičjim umom”? Banana enostavno ne bo pomagala. Pravi način, da postanemo prijatelji je, da mi sami damo “opičjemu umu” delo. Ampak kako mu dati delo? Enostavni trening meditacije je, da se zavedate svojega diha (vzdih in izdih – Pravilno dihanje za bolše zdravje). “Opičjemu umu” enostavno dajte nalogo, da pazi na dihanje (vzdih in izdih). Skratka, misli osredotočite samo na pravilno dihanje. Vzdih…….in izdih.

Med dihanjem bo v ozadje vašega uma prišlo veliko različnih misli. Ne ustrašite se, to ni problem! Dokler ne pozabite na dihanje, to ni problem, dokler ste osredotočeni na dihanje je to popolnoma uredu. Za pomoč pri dihanju si preberite članek Pravilno dihanje za bolše zdravje.

Harvard researchers pri Massachusetts General Hospital (MGH) so izvedli študijo v kateri so ugotovili, da meditacija dobesedno obnovi možganske sive celice v samo 8 tednih. To je prva resna študija, ki je dokazala, da meditacija spreminja sive celice na daljši rok.


(1) – SSKJ: úm -a 1. sposobnost mišljenja, spoznavanja: ponesrečenčev um je prizadet; otrokov um se razvija; bistriti mladini um; meje človeškega uma; um in razum: um marsičesa ne zna razložiti; razum razčlenjuje, povezuje, um pa ustvarja ideje; dejavnost uma

1 Komentar

Napišite svoje mnenje